فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید مدافعان نحر شتر در خیابان ها را به فکر فرو برد/ فیلم +21

Animal-Rights-Watch-ARW-Warning21

دیده بان حقوق حیوانات: پیرو انتشار تصاویری از مراسم نحر شتر در اصفهان که به یک شتر گل و برگ بسته بودند، فیلمی که به تحریریه دیده بان ارسال شده، نشان می دهد که نحر یک شتر در مراسم مذهبی خیابانی، تا چه میزان می تواند خطرساز باشد. به دلایل مشخص، ضوابطی که دال بر ممنوعیت ذبح و نحر قربانی در خیابان ها تصویب شده اند، تا کنون توسط نیروهای انتظامی و سازمان دامپزشکی به اجرا در نیامده است اما به نظر می رسد باب اصلاحات فقهی در رابطه با نحوه نحر شتر باز است، و علما می توانند به این مساله ورود کنند.

لازم به ذکر است که پیرو گزارش تصویری نحر شتر در اصفهان که سه شنبه 15 مهرماه در این پایگاه خبری منتشر شد، دو روز بعد «محمد علی اینانلو، شکارچی پیر» با حضور توصیه شده در برنامه اصل 50 که با انجام حرکات نمایشی دیدنی همچون گرفتن یک چشم با دست و شکلک در آوردن در برنامه زنده تلویزیونی همراه شد، تلاش کرد این پایگاه خبری رسمی را به نادیده گرفتن شرایط نحر شتر متهم کند؛ فارغ از اینکه خود این شخص با دیدن گزارش تصویری دیده بان حقوق حیوانات به رسم عجیب گل و آذین بستن به شتر برای سر بریدن پی برده بود!

فیلم حاوی صحنه های دلخراش است.

[videojs mp4=”http://arw.ir/wp-content/uploads/2014/10/Animal-Rights-Watch-ARW-7986.mp4″ width=”600″ height=”400″]

___________________________

حکیم مهر: بعضی گیاهخواران و طرفداران حقوق حیوانات در مورد قربانی تعصب بیجا دارند/ لینک مطلب

نحر شتر(قربانی کردن) در روز عاشورا در اصفهان/ تصویری +۲۱

سر حیوانات و روح کودکان با هم بریده می شود؛ پیامدهای روانی و بهداشتی سلاخی حیوانات مقابل کودکان

اقدام قابل توجه مدیرکل قزوین در بازدید ابتکار/ رهاسازی به جای قربانی

برخورد با قربانی در عید قربان/ تصویری

توضیح ابتکار در رابطه با قربانی/ قربانی کردن برای تشریفات و افزودن بر موقعیت اجتماعی نیست

قصاب مصری به جای گاو قربانی شد!

ذابحان «قربانی» روزانه حد اقل ۱۰۵۰ گوسفند را ذبح می کنند

قربانی کردن حقوق انسان ها و حیوانات به شیوه ای قانونی!/ تصویری +۱۸

دیدگاه‌ها

20 پاسخ به “فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید مدافعان نحر شتر در خیابان ها را به فکر فرو برد/ فیلم +21”

  1. بهرام نیم‌رخ

    وحشی های داعش صفت.امام حسین جوابتونو بده

  2. زهره نیم‌رخ

    انسان با وجود عواطف انسانی موجودیت می یابد. عواطف در سایه منطق. می دانیم که شریعت اسلام گوشت حیوانات حلال گوشت را برای تغذیه انسان مجاز نموده است. مساله اینجاست که اسلام نهایت دستورات لازم را جهت کم کردن درد و زجر حیوان الزامی می داند. اکنون مکانی به نام کشتارگاه وجود دارد که می باید شرایط ذبح از دوران گذشته پیشرفته تر و حتی الامکان با درد کمتر همراه باشد. این شیوه کشتار حیوان در ملا عام احساسات و عواطف انسانی ( انسانهای طبیعی) را جریحه دار می سازد. کشتن شتر بدین شکل بسیار بیرحمانه است. زمان پیامبر منابع غذایی قابل دسترس بشر از نظر کیفی و کمی بسیار کمتر از امروز بوده است. ما که سی و اندی سال است گوشت نمی خوریم. و شکر خدا اغلب در سلامت کامل بسر می بریم. وقتی انسانهایی وجود دارند که هفته ها و ماهها و بلکه سالها غذا نمی خورند دیگر حذف گوشت یا به حداقل رساندن مصرف آن در جیره غذایی کار چندان سختی نیست.

  3. دکتر علی بخشنده نیم‌رخ

    نمیدانم دربرابر این ظلم وجنایت بیرمانه چی بگم درمراسمی که در تقبیح از ظلم و کشتار و اسارت شرکت میکنیم خود مرتکب ظلم فجیح تری میشویم اخه خدا شرف ووجدان شما کجا رفته چرا حیوانی بیگناه را آنجور رذیلانه در میان آن همه انسان ! به قتل میرسانید بعد انتظار دنیایی عاری از جنگ وجور وتجاوز را دارید نمیدانم

  4. احمد فتحی نیم‌رخ

    کانیبالیسم طیور…
    قابل توجه انجمنهای حمایت از حیوانات
    در جریان انقلاب کبیر فرانسه و اوج اعدامهای بیشمار آن ، دکتر «گیوتین » با اختراع دستگاه گیوتین که گردن متهم را در زیر آن می گذاشتن و در یک لحظه بسیار کوتاه با سقوط تیغه تیز و سنگین دستگاه بر گردن او ، سرش جدا و داخل سبد می افتاد ، بزرگترین خدمت را به بشریت انجام داد و کاری کرد که اعدامین درد و رنج مُردن را نداشته باشند چرا که با قطع سریع نخاع گردن ، ارتباط مغز با اندام محو می شد و مغز پیام دردها را دریافت نمی کرد .
    در کُشتار حیوانات هم اگر سلاخ ماهر باشد وسریع کارش را انجام دهد حیوان بیچاره درد را زیاد حس نخواهدکرد وزجر نخواهد کشید ولی درد و رنج حیوانات به اصطلاح حلال گوشت فقط ذبح شدن نیست آنها شکنجه های دردآلود و وحشتناکی بابت پروار شدن تحمل می کنند که یکی از آنها اخته شدن است .
    انجمن های حمایت از حیوانات هم که مخالف سرسخت آزار حیوانات محسوب می شوند انگار چشم عنایتشان را از حیواناتی که به عنوان غذا وارد جهازهاضمه و شکم پیچ در پیچ ما می شوند بسته و شکنجه شدن آنها برایشان اصلاً اهمیتی نداردکه نوک چینی پرندگان یکی از ظالمانه ترین و بی نتیجه ترین روشهای جلوگیری از بیماری کانیبالیسم مرغ وخروس های مرغداری هاست .
    کانیبالیسم به « به انگلیسی cannibalism » عادت و یا رسم خوردن گوشت انسان است به وسیله انسانی دیگر و اروپائیان عادت همنوع خواری را کانیبالیسم نامیده اند.
    مرغ و خروس ها ، بوقلمون ها ، قرقاولها و بلدرچین های داخل سالن های پرورش طیور به ناگهان عصبی و پرخاشگر شده و آنقدر به یکدیگر نوک می زنند که موجب مرگ یکدیگر می شوند . این موضوع برای تولید کنندگان خسارت آور و حیات گله را غیر ممکن می سازد که به این پرخاشگری طیور ، کانیبالیسم می گویند . کانیبالیسم طیور شامل کشیدن پر یکدیگر ، نوک زدن به سر یکدیگر ، نوک زدن به بالهای یکدیگر ، نوک زدن به مقعد یکدیگر و نوک زدن به ناخن های یکدیگر است .
    و مرغداری ها هم برای جلو گیری از این نوک زدن ها با تیغ های داغ و تیز و یا ناخن چین معمولی ، مقداری از نوک این پرندگان بیچاره را قیچی می کنند بدین لحاظ و در اینجا بخاطر توقف شکنجه های دردناک این پرندگان ، علت این بیماری را معرفی و راهکار جلوگیری ازکانیبالیسم را ارائه می دهم :
    بیتابی و پرخاشگری طیور نقص سیستم عصبی آنهاست و سیستم عصبی هم توسط جریانهای الکتریکی و سیناپس دادن نرونهای عصبی ماهیت می یابد .
    الکترونها یا الکتریسیته مورد نیاز سیستم عصبی پرندگان از ذرات نور « فتوالکتریک »و همچنین از ذرات گرمای محیط «ترموالکتریک » تأمین می شود.
    ذرات نور پس از برخورد با پر های پرنده ، به جریانهای الکتریکی تبدیل شده و سپس از طریق ریشه و پیاز های پر به نرونهای اندام آنها ریخته می شود.
    جریانهای الکتریکی اندام پرنده لازمه رشد وهمچنین بوجود آمدن تخم مرغ است چرا که ملکولهای آلی تشکیل دهنده تخم مرغ فقط در مجاورت و حضور جریانهای الکتریکی پیوند پیدا می کنند و سنتز می شوند « الکتروسنتز » بر این مبناست زمانی که مرغ تخم گذار دچار کُرکی می شود و تخم گذاری اش متوقف میگردد ، پرهایش می ریزند چون به علت عدم تخم مرغ سازی ،نیازی به این صفحات خورشیدی جذب الکتریسیته از ذرات نور « پرها » ندارد در نتیجه دچار ریزش پرها می گردد.
    بنابراین نور و حرارت خوب ، لازمه بهترین بهروری مرغداری هاست ولی متأسفانه توصیه شده است برای جلوگیری از نوک زدن ،نور سالن ها را به اندازه ای تاریک کنند که مرغها فقط قادر به دیدن آبخوری و ظرف دون باشند و بهیجوجه هم نور آفتاب از درب و پنجره ها به داخل سالن های پرورش مرغ نتابد که باعث بوجود آمدن کانیبالیسم می گردد !
    حق هم دارند که سالن ها را تاریک نگهمیدارند زیرا به تجربه دریافته اند که با شدت نور ، این بیماری شدت پیدا می کند ولی مگر می شود نوری که باعث سلامتی ، رشد و تخم مرغ سازی طیور می شود از سالن های پرورش حذف کرد ؟!
    علت این بیماری طیور جذب جریانهای الکتریکی از نور اما ساکن ماندن وبیکار مانده این الکترونها در سیستم عصبی آنهاست و این الکتریسیته یا این الکترونهای دریافتی از نور بواسطه عایق الکتریکی بودن کف قفس ها و سالن ها نمی توانند به صورت الکترونهای جاری از پاهای طیور به اِرت زمین منتقل گردند در نتیجه سیستم عصبی مرغ دچار به هم ریختگی و آشفتگی می گردد.
    همه موجودات زنده اینچنین هستند . اگر در زمان عصبانیت و پرخاشگری ، کف پای لخت خود را بر روی باغچه و زمین نمناکی قرار دهیم بلافاصله آرام می گیریم . لذت کوه رفتن فقط هوای سالم آن نیست آنچه به خاطرش دچار شعف می شویم جاذبه الکتریکی کوه است که باعث جریانهای الکتریکی سیستم عصبی مان میشود.
    پس علت بوجود آمدن بیماری کانیبالیسم در طیور ، عایق الکتریکی بودن و نارسائی الکتریکی جایگاه طیور با اِرت زمین است که متأسفانه سازندگان اینگونه قفس ها با این موضوع ناآشنایند و به اصطلاح خودشان برای راحتی پاهای مرغها ، کف قفس ها را از پلاستیک ! می سازند … پلاستیک هم عایق الکتریسیته است .
    احمد فتحی مدیر وبلاگ « اسرار ناب هستی »

    1. Ali Sepehrar , Athier نیم‌رخ
      Ali Sepehrar , Athier

      جناب فتحی سلام و درود. مطلب و نوشتۀ شما را بعلت حائز اهمیت بودن ، با اجازۀ شما به همین صورت بدون کم و کاست در فیسبوک به نمایش میگذارم. سپاسگزارم بزرگوار.

      1. Ali Sepehrar , Athier نیم‌رخ
        Ali Sepehrar , Athier

        جناب فتحی سلام و درود. مطلب و نوشتۀ شما را بعلت حائز اهمیت بودن ، با اجازۀ شما به همین صورت بدون کم و کاست در فیسبوک به نمایش میگذارم. سپاسگزارم بزرگوار.
        متشکرم. تا خاتمۀ بررسی منتظر میمانم.

  5. احمد فتحی نیم‌رخ

    ذائقه های مختلف ملل گوشتخوار
    گوشت ،گوشت است حالا چه فرق می کند که گوشت بره باشد ، شتر باشد ، خر باشد ،گاو وگوساله باشد ، مرغ باشد ، ماهی و میگو باشد . یا گوشت انسان ! همه آنها در زیر میکروسکوپ سلولها و بافت های جانوری یکسانی دارند با همه متعلقات میکروسکوپی یکسان فقط وقتی که قرار است به عنوان غذا درگوشه معده فلان فلان شده و همه چیز خوار ما جای بگیرند لازمه اش ذبح و مردن ومرگ یک حیوان یعنی از قید حیات ساقط کردن یک موجود زنده است.
    قدیما می گفتند بعضی از قبایل آمازون آدم خوار هستند. آدمها را می اندازند داخل دیگ با ادویه ونمک می پزند و بعد با اشتها می خورند و ما با این خبرها منزجر می شدیم.
    بعدها هم شنیدیم هواپیمائی در یک جزیره پرت و دورافتاده و بدون آب علفی سقوط می کند وهمه سرنشینان آن زنده می مانند اما از گرسنگی یکدیگر را می خوردند …خبر مشمئز کننده ای بود و باز هم منزجر شدیم.
    ولی عجیب است که روزانه میلیاردها رأس گاو وگوسفند و شتر و میلیونها قطعه مرغ و خروس روانه کشتارگاه می شوند منزجر نمی شویم و با لذت و کیف هم آنها را تناول می کنیم ولی آدم خواری برایمان مشمئز کننده است !
    چه فرقی می کند ؟! گوشت با گوشت چه توفیری دارد؟!
    جالب است سلاخ شتر بر روی ویترین مغازه اش فوائد ده گانه پزشکی مصرف گوشت شتر را اینگونه توصیف کرده بود :
    بواسیر حاد را برطرف می کند ، قدرت جنسی را به شدت افزایش می دهد ، درمان فوری نازائی، فشار خون را متعادل می کند ، پروستات درمان می شود ، ضربان قلب تنظیم می گردد و…! و مغازه اش هم در اثر ازدحام مشتریهای شفا طلب وسلامت دوست! جای سوزن انداختن نداشت.
    وای آن روزی که در شمال اعیون نشین شهرمون به عشق بلعیدن چلوکباب سلطانی بره ، گوشت خر سماق زده همراه ریحون و دوسیخ گوجه به خوردمان دادند چقدر غمگین و افسرده شده بودیم و تا چند روز بالا می آوریم !در صورتیکه خرهای تکابی منطقه شهداد هم چاق و چله اند و هم گوشت صورتی رنگ قشنگی دارند و فقط تنها مشکلی داشتند این بود که ذبح اسلامی نشده بودند!
    در خور توجه است که فرهنگ گوشتخواری ملل مختلف هم با هم متفاوت است وهر ملتی ذائقه گوشتخواری خودش را دارد!
    خوک خوردن فرنگی ها برای ما عجیب غریب است ، کله پاچه خوردن ما برای آنها عملی مشمئز کننده و تهوع آور محسوب می شود ، سگ خوری کُره ای ها برای ما نفرت انگیز و باور نکردنی می باشد و مغز میمون خوری خام و سانتریفوژی ژاپونی ها هم دیگر جای خود…
    مغز میمون ،غذائی بسیار لذیذ و گرانقیمتی در ژاپن محسوب می شود که هر کسی استطاعت مالی خوردن آنرا ندارد. بچه میمون را زنده در دستگاه سانتریفوژ قرار می دهند و در اثر چرخش سرسام آور و نیروی گریز از مرکز ، مغز این میمون حالت خاصی را برای خوردن پیدا می کند که بعد جمجمه این حیوان را می شکافند و مغز سانتریفوژ شده را همینطور خام ودرسته در بشقاب سرو می کنند.
    محمدعلی در خارج از کشور زندگی می کرد و همانجا با یکی از مو بلوندها ازدواج کرده بود . روزی که فامیل از ایران به دیدارش رفته بودند ، همسرش کتی سرکار بود. ایرانی ها عاشق کله پاچه اند و محمد علی بینوا هم به رسم مهمان نوازی کله پاچه بار گذاشته بود . همانطور که کله پاچه داخل قابلمه می جوشید و دندانهای دراز وسبز علف خورده گوسفند از فک جدا شده بود و چشم های ورقلمبیده این حیوان از داخل آبگوشت بیرون را می نگریست ، کتی خانم از راه رسید و پس از خوش و بش دست و پا شکسته ای با فامیل های شوهر ،کنجکاوانه به سراغ آشپزخانه و به سراغ قابلمه رفت و بی هوا درب قابلمه را برداشت و نگاهش که به داخل آن افتاد فریاد درد آلودی از وحشت کشید و فقط توانست بگوید اُه مملی ! و سپس غش کرد و بر کف آشپزخانه ولو شد.
    نماینده ای از طرف آقای چرمن کیم « نویسنده کتاب معروف سنگ فرش هر خیابان از طلاست و همچنین مؤسس و بنیانگزار شرکت دوو در کُره جنوبی » برای بررسی وعقد قرار داد با خودروسازی کرمان جهت راه اندازی خط اتومبیل دوو راهی کرمان شده بود که از آنجا به ارگ جدید محل کارخانجات خودروسازی عزیمت نماید.
    قرار شد که تعدادی از مهندسین ایرانی نامبرده را از کرمان تا بم همراهی نمایند. در مسیر راه ، سگی با یکی از خودرو های سنگین عبوری تصادف کرده و کنار جاده افتاده بود که ناگهان قیافه نماینده کُره ای در هم رفت و بسیار آشفته شد. همراهان نگران از مطلوب نبودن نحوه پذیرائی و احترامات و بر هم خوردن احتمالی قرارداد با دلهره از طریق مترجم جویای آشفتگی اش شدند که اینگونه پاسخ داد :
    این صحنه تصادف و لاشه سگ بسیار متأسفم کرد که چرا این لاشه به جای هدر رفتن نباید امشب سر میز شام باشد!
    حقیقت امر این است که گوشت های گوسفند ،خوک ،سگ و یا گوشت هر موجود زنده ای با ساختار وجود ما انسانها همخوانی ندارد . انسانهای اولیه گیاهخوار و میوه خوار بوده اند و وجود زائده آپاندیس اثبات روده گیاهخواری ماست ش. بعد از کشف آتش ، انسان به راه غلط گوشتخواری افتاد. اگر گوشت از سیستم غذائی حذف شود بسیاری از بیماریها هم از وجودمان حذف خواهد شد . نگاهی به آمار مراجعه کنندگان بیماران حاد بستری شده در بیمارستانها بیندازید و ببینید آیا هیچ کدام از این بیماران بستری شده گیاهخوار هستند ؟ مسلماً خیر چون بیماریها فقط سراغ افرادگوشتخوار می رود و علم پزشکی هم متأسفانه فقط بیماری نقرس را مربوط به مصرف گوشت دانسته با این وجود اصرار دارد که از گوشت قرمز استفاده نشود.
    ایکاش در این رابطه حداقل ، گوشت از برنامه غذائی بیمارستانها حذف می شد و ساختار گوارشی بیماران در حال نقاهت را گوشت آزاری نمی دادند آنوقت به عینیت می دیدند که بهبودی سریع حاصل می شود… احمد فتحی مدیر وبلاگ « اسرار ناب هستی »

  6. Enter your name... نیم‌رخ
    Enter your name…

    اوه اوه اوه چقدر بزرگش میکنید خنگولا دست و پای شتر رو نبسته بودند همین. احمد جان تفکر شما شبیه تفکر […]، داداش توی فرقه شما قسمت داستان […] کلا حذف شده. تا جایی که ما میدونیم انحراف یعنی عدم میانه روی، گوشت نخوردن و یا خوردن هر گوشتی.توی کتاب کدام پیامبر راستین الهی خوردن گوشت حرام دانسته شده؟ وجود دندان نیش اثبات توانایی گوشت خواری ماست. مثلا میخوایید بگید خیلی مهربونید، خداوند باطن پلید و گرگ صفت شمارا آشکار گرداند. بلاخره برای شکار باید دون ریخت، خدایا شکر که میبینم طعمه های فریب و بازی خوردگان تاریخ را.

  7. […] فرار شتر با گلوی بریده از مراسم …فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید مدافعان نحر شتر در خیابان ها را … […]

  8. اکبر نیم‌رخ
    اکبر

    باچشم گریان وگلوی مملو ازبغض فریاد می زنم ومیگویم:ننگ ابدی وتف بر تو ای اشرف مخلوقات.

  9. مجتبی نیم‌رخ
    مجتبی

    انسانیت به حیوانیت تبدیل شده

  10. […] فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید &#… […]

  11. […] فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید &#… […]

  12. […] فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید &#… […]

  13. […] فرار شتر با گلوی بریده از مراسم نحر؛ صحنه هایی که باید &#… […]

دیدگاهتان را بنویسید