عکس/ رئوف محسنی
ذبح قربانی در تهران/ تصویری
دیدگاهها
14 پاسخ به “ذبح قربانی در تهران/ تصویری”
-
نميتونم اظهار انزجار كنم !
اگه اظهار ناراحتي كنم يعني به خودم دروغ گفتم!
مني كه هنوز گوشت مصرف ميكنم چطور ميتونم بگم كارشون بيرحمانست!
البته هست. اما مني كه گوشت ميخورم غير مستقيم در اين جنايات شريكم . -
نمي دونم دليل منفي گرفتنهام چيه.
مهم نيست.
براي گفتن واقعيت با هيچكس حتي با خودم تعارف ندارم.
مني كه هنوز از خوردن گوشت لذت ميبرم ….مني كه هنوز به اون حس انزجار خوردن گوشت دست پيدا نكردم….. نميتونم كار اين وحشيها رو انكار كنم.من با مصرف گوشت , دارم به كار وقيحانه اينها مهر تاييد ميزنم.
منم يك بيرحمم. منم يك آدم سنگدلم.اين احمقانست كه به سر يك حيوان معصوم خانگي مانند يك پرنده , دست نوازش بكشم اما در نهار همون روز , از گوشت همنوعان اون پرنده استفاده كنم.
اينم شد علاقه به حيوانات؟! اينم شد دوستي با حيوانات؟!اون صحنه فجيعي كه داره گردن گاو رو ميبره هر روز داره در كشتارگاهها تكرار ميشه.
البته با اين تفاوت كه جلو چشمان خودمون نيست.هر زماني كه تونستم به نفسم غلبه كنم. دست از خوردن جنازه حيوانات بكشم و رو به رژيم گياه خواري بيارم , آن زمان ميتونم بگم كه آره اين كارش خيلي وحشيانست.
اما الان سكوت ميكنم. به خودم حق نميدم كارشو محكوم كنم. چون منم با خوردن گوشت اين حيوانات زبان بسته دارم واسه اين جلادها بازار گرمي درست ميكنم.
گناه من گوشتخوار با اين قصابها , ميشه گفت كه يكي هست.-
میشه بگی چرا اینا وحشی محسوب میشن..؟؟ ببین طبیعت یه چرخه ای داره که هر موجودی یه نقشی رو درش ایفا میکنه نقش اینا هم اینه و اگه این کار صورت نگیره نظم و قاعده بهم میخوره طبیعت از بین میره و ما هم همراه با طبیعت از بین میریم…
-
-
از نظر تک تک کودکانی این صحنه رو تماشا کردن، کشتن و سر بردین به یک امر عادی تبدیل می شود. همین کودکان هستند که که فردا مرتکب انواع جنایت ها می شوند.
-
کشتن حیوانات به این شیوه تنها برای ادای فریضه دینی واقعا نشان […] جامعه و […] بودن اونه.این چه […] که میگه برای رضایت خدا حیوان بی زبون رو بکشین؟حالا می فهممم که چرا زرتشت قربانی کردن حیوانات رو نادرست میدونست و اونرو قدغن کرده بود
-
نخوردن گوشت به نظرم اصلا کار عاقلانه ای نیست.
ببینید اینا دو مسئله کاملا جدان:
1. من که ادعا می کنم که حامی حقوق حیواناتم می دونم که توطبیعت اصیل هم همیشه حیوانات همدیگه رو شکار می کنن واز گوشت هم می خورن.اتفاقا این نشون می ده که ما چقدر تو غرایض خودمون با بقیه طبیعت تشابه داریم.
2. ولی از طرفی ما انسانیم و تو این وظعیت افتضاح که هیچ کس تو جامعه به فکر محیط زیست حقوق حیوانات و از این قبیل مسائل نیست، نباید به مشکل دامن زد .
قربانی کردن به عنوان یه امر مذهبی چه دلیلی می تونه داشته باشه جز اینکه ما حتی در موقع کشتن یک جاندار مثل خودمون به یاد خدا باشیم و بدونیم حق نداریم بی جا به کسی آذار برسونیم.
حالا این قضیه که این کار جلوی چشم بچه ها انجام می شه و حتی لحظ ای تو ذهن کسی نمی آد که اون حیوون داره درد میکشه و از این قبیل مسائل، به نظر من دیگه نه ربطی به حقیقت قربانی در راه خدا داره (هممون می دونیم که تقریبا همه گوشت برای خود قربانی کننده و خانوادش مصرف می شه!!!!!) نه به اینکه با گوشت خوردن ما هم در جرم شریکیم -
سارا خانوم با حرفات کاملا” موافقم
باز خوبه شما اعتراف میکنی که هم گوشت رو دوست داری و هم حق نداری بعنوان حامی حیوانات از دیدن این صحنه ها ناراحت بشی… چون همونطور که خودت گفتی این صحنه ها هر روز و هر ثانیه داره تو کشتارگاهها به طرز فجیع تری تکرار میشه و هرکی ادعا داره حامی حیواناته به من بگه چه فرقی بین دو حیوان مختلف هست؟
چرا اگه سر سگ رو ببرند ناراحت کننده است و کشتن گوسفند امری عادی؟
مگه گوسفند و گربه و گاو و مرغ و شتر و شیر و اسب و…. فرقی با هم دارن؟
همشون مخلوق بیگناه و پاک خدا هستند….
یه آدم گوشتخوار حق نداره از دیدن این صحنه ها ناراحت بشه… چون خودش هم با اینا همدسته…
والا بخدا گوشت نه خوشمزه است نه فایده ای داره….هرکی تونست گوشت رو مثل گوشتخواران خام بخوره میتونه بگه گوشت ماهیتا” خوشمزه است… چیزی که بعنوان گوشت مصرف میکنید لاشه پخته شده و سرتاسر طعم دار شده هست تا بشه مصرفش کرد….
انسانها به هیچ وجه گوشتخوار نبوده و نیستند….-
حتما نمی دونید که انسان های اولیه گوشت شکار رو خام می خوردند و پس از یافتن راه برای ایجاد آتش غذای خود را پختند!!!!
زیست شناسی می گه شما هم اگر چند روز غذا برای خوردن نداشته باشی همون گوشت خام کاملا به نظرت خوشمزه میاد و این طبیعت انسان ها و بسیاری گونه های دیگست.
احساسات شما باعث می شه هر حرکتی رو که در لحظه اول به نظر ( وحشتناک) می آد رو رد کنی ولی درست اینه که بتونیم بین کسی که حیوانات را آذار می دهد و کشتن حیوانات برای مصرف غذایی( البته در شرایط موجود و جمعیت زیاد انسانها قطعا باید جانور را پرورش داد و اینکه پرورش جانور به صرفه باشد) تفاوت قائل شیم. البته خود من به هیچ وجه وضعیت موجود در قربانی کردن در کوچه و خیابان را درست نمی دونم.
خواهش می کنم قضیه رو همه جانبه بررسی کنید. باور کنید من هم از حامیان پر و پا قرص محیط زیستم(رشته تحصیلیم هم همینه)-
فائزه خانم از سر اجبار آدمیزاد گوشت انسان رو هم میخوره …(همونطور که میدونید تو یه سانحه هوایی و بخاطر کمبود غذا و گرسنگی این اتفاق افتاده و واقعیت داره)
ولی آیا شما گوشت انسان رو در حالت طبیعی میخوری؟
…. اگه از رو اجبار بخوری فرق داره تا ذائقه ات ایجاب کنه گوشت خام بخوری
گربه من عاشق گوشت خامه… همونقدر هم از بوی میوه و سبزیجات بدش میاد…
انسان ذاتا” عاشق بوی میوه و سبزیجاته و برعکس گوشتخواران از بوی خون و گوشت خام بدش میاد…
چه اصراریه بگید انسان باید گوشت بخوره؟
عزیزم ما مثل اجدادمون میمونها!!! میوه خواریم….
البته اگه نظریه داروین رو قبول داشته باشید
-
-
-
کسانی که اظهار میدارن خدا گفته گوشت بخورین حدیث هست که قصابی مکروهه و در مفاتیح هم اومده که خوردن گوشت زیاد افراد رو قصی القلب و بیرحم میکنه هر کسم از این حرف بدش میاد مهم نیست
-
نفرین تو ای مزدا به كسانی باد كه از تعلیمات خود مردم را از كردار نیك منحرف می سازند، كسانی كه گاو را با فریاد شادمانی قربان می كنند، این است آن كسی كه كلام مقدس را ننگین ساخته و چراگاهان را ویران می سازد…
{ اوستا – گاثاهای اشو زرتشت – هات 32 – بند 12 }
-
الهه خانم.
شايد اين نظري كه مينويسم درج نشه […]
اما…..
اينكه شما ميگيد حديث داريم ….تو مفاتيح هست…..واي الهه منو به ياد سالها پيشم انداختي . تو دعاهاي مفاتيح غرق شده بودم […]
[…] در روز قربان هزاران حيوان بيگناه قرباني ميشند و اينقدر لاشه هاشون زياده كه در گودال ريخته ميشند و دفن ميشند.
اين علاوه بر سنگدلي نشانه روشنيه از اسراف .[…]
_____________________________
دیده بان حقوق حیوانات، بر خود فرض میداند تمامی نظرات عزیزان را منتشر کند بجز نظراتی که موضوع مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانهای باشد. (مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانهای: الف- محتوای علیه عفت و اخلاق عمومی. ب- محتوای علیه مقدسات اسلامی. ج- محتوای علیه امنیت وآسایش عمومی. ه- محتوایی که برای ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود. ز- محتوای مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی. و- محتوایی که تحریک،ترغیب ،یا دعوت به ارتکاب جرم می کند.)
محتوای بلند این نظر مشمول یکی از این بندها بوده و انتشار آن قانونا جرم محسوب می شود. -
خانم فائزه
واقعا” براتون متسفم كه چنين تصميم گيري ضعيفي داريد …
لطفا” يا از طريق ايميل يا وبسايت با من حتما حتما در تماس باشيد كه بينشتون رو به حقايق باز كنم … متاسفم كه اينو ميگم اما […]
site man : http://www.ccaannaaddaa.blogfa.com-
دوست عزیز،
ممنون از حساسیت شما. دقت بفرمایید که:
ضابطه: از بی حرمتی به افراد بپرهیزید.
پیشنهاد: اگر قصد جذب فردی را دارید، باید برخورد شما هم جذب کننده باشد.
-
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.